Featured ΜΑΓΝΗΣΙΑ

Άντζελα Γκερέκου: Νέα δεδομένα στον τουρισμό δημιούργησε η πανδημία

Μνημονιο συνεργασίας του ΕΡΓΟΠΟΛΙΣ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τον ΕΟΤ

Μία ελπιδοφόρα συνεργασία, με στόχο την ουσιαστική προώθηση του ελληνικού τουρισμού και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, «γεννήθηκε» σήμερα, μέσα από το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και το ΕΡΓΟΠΟΛΙΣ του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ο τουρισμός, στην μετά -covid εποχή, θα είναι διαφορετικός και γι αυτό προκύπτει ανάγκη να μετασχηματιστεί και ο τρόπος που αντιμετωπίζεται στην Ελλάδα. Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, με αφορμή την υπογραφή του μνημονίου.

Η κ. Γκερέκου τόνισε πως στόχος του μνημονίου είναι η διεθνής προβολή της χώρας με πρόσημο τον βιώσιμο τουρισμό και έμφαση στον πολιτιστικό. Συνεχάρη το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για την αξιόλογη δουλειά του και τις διακρίσεις που λαμβάνει σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και τόνισε πως η συνεργασία με το ΠΘ είναι η πρώτη που κάνει ο EOT με δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο.

Οι εργασίες και τα αποτελέσματα των ερευνών που έχουν γίνει, είπε η κ. Γκερέκου, έχουν συμβάλλει ώστε να υπάρχει μία πληρέστερη εικόνα για τον τουρισμό, ενώ έγιναν και αξιοσημείωτες παρατηρήσεις για τον τουρισμό στην εποχή του κορωνοϊού. Όπως είπε, «από αυτή τη συνεργασία θα έχουμε και οι δύο πλευρές οφέλη, θα βοηθήσουμε τη χώρα σε αυτή την δυσμενή συνθήκη να αναπτύξει ένα νέο μοντέλο τουρισμού, βασισμένο στην αειφόρο ανάπτυξη με επίκεντρο τον άνθρωπο και μέσα από την ψηφιακή εποχή». Η ίδια πρόσθεσε πως επιθυμία του ΕΟΤ είναι η συνεργασία να είναι ουσιαστική, με μετρήσιμα αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε η κ. Αντ. Γκερέκου, το ΕΡΓΟΠΟΛΙΣ θα συλλέξει δεδομένα από τις έρευνες και από τον ΕΟΤ θα επιλεγούν στρατηγικές προβολής, σε συνάρτηση και με τις αλλαγές που επέφερε ο covid-19, ενώ θα διοργανωθούν κοινές δράσεις με το διατμηματικό τμήμα για την ποιοτικοποίηση του μαζικού τουρισμού και τη χάραξη νέων στρατηγικών για την αλλαγή του τουριστικού μοντέλου.

Ο καθηγητής του Οικονομικού τμήματος, Δρ. Θοδωρής Μεταξάς, τόνισε πως ανέκαθεν η Ελλάδα είναι κορυφαίος τουριστικός προορισμός, όμως δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να θέσει θέματα για την ουσιαστική της τουριστική ανάπτυξη.

Το μνημόνιο θα υποστηρίξει και θα υποστηρίζεται από το διατμηματικό πρόγραμμα του ΠΘ για τον τουρισμό, την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό τουρισμού – πολιτισμού, που πραγματοποιείται φέτος για έβδομη συνεχή χρονιά.

«Ο κλάδος του τουρισμού επλήγη περισσότερο από την πανδημία και τάχιστα θα πρέπει να καλύψει τις απώλειες και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα» ανέφερε ακολούθως ο κ. Χρήστος Κόλλιας, Κοσμήτορας στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών ενώ ο πρόεδρος του Τμήματος, Ηλίας Κεβόρκ ευχαρίστησε τον ΕΟΤ που ανταποκρίθηκε θετικά γιατί δείχνει την εμπιστοσύνη του στη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα ενός δημοσίου Πανεπιστημίου.

Διαβεβαίωσε ότι «η συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ και Εργόπολις θα δώσει νέους δρόμους σκέψης, δράσης και ουσιαστικής συνεισφοράς στην προώθηση και προβολή του τουρισμού σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο».

Από την πλευρά του, ο διευθυντής του ΕΡΓΟΠΟΛΙΣ, Πασχάλης Αρβανιτίδης, δεσμεύτηκε να συνδράμει το εργαστήριο, «σε ό,τι χρειαστεί για να κατευθύνουμε την προσοχή μας στις ανάγκες του ελληνικού τουρισμού και του ΕΟΤ προσφέροντας την εξειδικευμένη γνώση μας όπου χρειαστεί».

Τεράστιο το πλήγμα του covid στον τουρισμό

Η κ. Άντζελα Γκερέκου τόνισε πως η πανδημία του κορωνοϊού, βρήκε τους πάντες απροετοίμαστους και επέφερε τεράστιο πλήγμα στην οικονομία. Συμπλήρωσε πως έχει αναγνωριστεί ότι η Ελλάδα έπρεπε όσο το δυνατόν καλύτερα στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας στον τουρισμό, ωστόσο, ο covid λειτούργησε ως «επιταχυντής» ώστε να προωθηθούν γρηγορότερα αλλαγές για τον τουρισμό. «Ο covid, μας είπε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο» σημείωσε και πρόσθεσε πως ακόμη και για το 2021 ο τουρισμός θα βαδίσει «σε κινούμενη άμμο» και πως οι ουσιαστικές αλλαγές θα επέλθουν από το 2022.

«Η καμπάνια για το 2021 κινείται σε δύο άξονες: την αειφορία και την ποιοτικότητα του τουρισμού από τη μία και το digitalization από την άλλη. Λιγότερο από αυτό, μας καταδικάζει να φύγουμε από τον χάρτη», κατέληξε