ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ

Επικοινωνιακή παράνοια….

Το πρόσφατο άρθρο γνώμης της συμβούλου του Υπουργείου Πολιτισμού, Άννας Παναγιωταρέας, την περασμένη Τρίτη στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος σήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Οι χρήστες του twitter αντέδρασαν με τον δικό τους χιουμοριστικό –και σε μερικές περιπτώσεις καυστικό- τρόπο, αποκαλύπτοντας μια εμφανής αναντιστοιχία μεταξύ του προφίλ που επιχειρεί να χτίσει ο νέος μας Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ως «ένας από εμάς» και το (στυλιστικό-ιδεολογικό) παρόν και μέλλον που ονειρεύονται οι συνεργάτες και στελέχη του κόμματος του.

Στο πρόσφατο άρθρο της η Άννα Παναγιωταρέα προσπαθεί να μεταδώσει στους αναγνώστες της ένα σαφέστατο μήνυμα: ότι μπορεί οικονομικά να είμαστε πλέον στα τάρταρα, όμως, στη χώρα πλέον πνέει αέρας αισιοδοξίας σε όλους τους πολίτες και απόδειξη είναι ότι πλέον δεν ντύνονται με ‘αμπέχονα’ και δεν έχουν μαλλιά αφάνα, αλλά κυκλοφορούν καλοχτενισμένοι, φορώντας κουστούμια, ακόμη και στις λαϊκές αγορές. Δείτε ένα απόσπασμα από τα όσα έγραψε πιο κάτω:

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, το άρθρο της χλευάστηκε από μεγάλη μερίδα των πολιτών και όχι μόνο για την ελιτίστικη χροιά του και την υπερβολή του. Οι αντιδράσεις στο twitter ( όπου το hastag Παναγιωταρέα ήταν στην κορυφή της λίστας με τα περισσότερα twits) ποικίλουν από άκρως χιουμοριστικές, μέχρι και άκρως επιθετικές. Δείτε ορισμένες από αυτές:

Αυτή η μανία, βέβαια, για την μόδα δεν είναι καινούργια στους κόλπους των δεξιών πολιτικών και των υποστηρικτών τους (και όχι μόνον των δεξιών). Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη δύναμη των ρούχων και γενικώς της εμφάνισης ως μέσο μετάδοσης πληροφοριών για κάποιον, για αυτό και συχνά οι γκουρού του χώρου μας προτρέπουν ‘να παίξουμε’ με τα ρούχα και τα χρώματα, να ‘ανακατέψουμε’ τα στυλ και να ‘εκφραστούμε’ μέσω των ρούχων και της εμφάνισης μας. Τα ρούχα μας και τα μαλλιά μας σίγουρα μεταδίδουν πληροφορίες για την αισθητική μας, η οποία συνδέεται άρρηκτα με την ιδεολογία μας ή αν προτιμάτε, με τη στάση ζωής μας. Το θέμα είναι ότι η ‘μόδα’ και η ‘στάση ζωής’ που τόσο θαυμάζει η κα. Παναγιωταρέα στο άρθρο της είναι τόσο παλαιομοδίτικη και παρωχημένη όσο και η ίδια (προφανώς). Οποιοδήποτε περιοδικό μόδας και να ανοίξετε θα δείτε ότι τα αυστηρά κουστούμια και χτενίσματα, τα γκλαμουρ σύνολα και το εξεζητημένο ντύσιμο στην καθημερινότητα είναι trend της δεκαετίας του 1980!! Είναι τόσο ξεπερασμένο, μάλιστα, που ούτε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός που τόσο θαυμάζει, δεν το ενστερνίζεται!

Του λόγου το αληθές, στα άπειρα άρθρα για τις στυλιστικές προτιμήσεις του Πρωθυπουργού (!) που έχουν γραφτεί τους τελευταίους μήνες, ο Κυριάκος παρουσιάζεται ως casual αλλά sic. Συγκεκριμένα, μας λένε συνεχώς ότι ο Κυριάκος αγαπά τα αθλήματα

Δεν τον πειράζει να κυκλοφορεί ημίγυμνος στις παραλίες τα καλοκαίρια

Και δεν τον πειράζει να φωτογραφίζεται αξύριστος, όταν τον καλεί το καθήκον.

Στις επίσημες εμφανίσεις του φοράει κουστούμια με “twisted, δηλαδή καλοδεχούμενα πειραγμένο στυλ»

Αγαπάει τα γατάκια και τα σκυλάκια, ειδικά τα αδέσποτα

Και ούτε ο ίδιος –ούτε η γυναίκα του- δεν φοβούνται να ‘σπάσουν’ το πρωτόκολλο για να εκφράσουν δημόσια τον έρωτα τους

Ή να δείξουν ότι, ακόμη και σε πολύ επίσημες εκδηλώσεις, προτιμούν την άνεση, παρά το dress-code

Με βάση όλα τα παραπάνω, ο Τσίπρας φαντάζει σουπερ συντηρητικός, καθώς κατά τη διάρκεια των χρόνων που κυβέρνησε σπανίως είδαμε τόσες φωτογραφίες του με μαγιό, με αθλητικά, με μούσια ημερών, αγκαλιά με ζωάκια ή σε τρυφερά τετ-α-τετ με τη σύζυγό του σε επίσημες εκδηλώσεις.
Όντως το κλίμα αλλάζει, αλλά το ερώτημα είναι προς ποια κατεύθυνση. Υπάρχει τόσο μεγάλη διάσταση απόψεων και αισθητικής στους κύκλους του κυβερνώντος κόμματος ή η επικοινωνιακή πολιτική του Πρωθυπουργού είναι το φωτεινό παράδειγμα που όλοι πρέπει να ακολουθήσουν, αλλά το μήνυμα δεν έχει φτάσει ακόμη στα στελέχη του κόμματος του;

Η πορεία θα δείξει…..

Μαρία Καραγιάννη