ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Οχτώ Tony για Ορφέα και Ευρυδίκη

Το φολκ μιούζικαλ «Hadestown» (H πόλη του Αδη) της Αναΐς Μίτσελ, βασισμένο στον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, έφτασε το βράδυ της Κυριακής στο Radio City Music Hall της Νέας Υόρκης, στην τελετή απονομής των βραβείων Τony 2019 με τις περισσότερες υποψηφιότητες (δεκατέσσερις) και έφυγε θριαμβευτής. Συγκέντρωσε τα περισσότερα αγαλματάκια (οχτώ), ανάμεσά τους για καλύτερο μιούζικαλ, καλύτερη μουσική και σκηνοθεσία σε μιούζικαλ.

Το τελευταίο το σήκωσε η Ρέιτσελ Τσάβκιν, δηλώνοντας δακρυσμένη: «Μακάρι να μην ήμουν η μόνη γυναίκα που σκηνοθετούσε φέτος μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ». Ενώ η παραγωγός του, Mαρία Αϊζακς, τόνισε ότι η παράσταση δίνει το μήνυμα πως «η αλλαγή είναι δυνατή, η άνοιξη θα ξανάρθει».

Η τελετή, πάντως, σε σχέση με την περσινή ήταν χαμηλών πολιτικών (δηλαδή, αντιτραμπικών) τόνων. Μόνο ο Μπράιαν Κράνστον, που κέρδισε Τony καλύτερης ερμηνείας σε πρόζα (για το «Network» του Λι Χολ, σε σκηνοθεσία Ιβο βαν Χόβε) έριξε τη σπόντα του. Αφού πρώτα είπε, «επιτέλους, ένας στρέιτ, λευκός γέρος άνδρας τα κατάφερε», αφιέρωσε το βραβείο «σε όλους τους πραγματικούς δημοσιογράφους στον κόσμο». Γιατί «τα μίντια δεν είναι εχθρός του λαού, η δημαγωγία είναι». Ο Κράνστον είχε γερούς αντιπάλους, τον Τζέφ Ντάνιελς («Οταν σκοτώνουν τα κοτσύφια») και τον Ανταμ Ντράιβερ («Burn This»).

Αλλη παράσταση που ξεχώρισε ήταν η (βρετανικής προέλευσης) «The Ferryman» του Τζεζ Μπάτεργουορθ σε σκηνοθεσία Σαμ Μέντες (κέρδισαν και οι δύο Τony σκηνοθεσίας και νέου έργου). Εκπληξη αποτέλεσε πάντως πως η θεατρική διασκευή από τον Ααρον Σόρκιν του θρυλικού μυθιστορήματος της Χάρπερ Λι «Οταν σκοτώνουν τα κοτσύφια» έφυγε μόνο με ένα Τony β’ γυναικείου ρόλου κι ας ήταν, μαζί βέβαια με το «Hamilton», υπεύθυνη για το ρεκόρ εισπράξεων που γνώρισε το Μπρόντγουεϊ τη σεζόν 2018-19 (1,83 δισ. δολάρια).

Πηγή: efsyn.gr