ΑΠΟΨΕΙΣ

Έξοδος από την Πανδημία και είσοδος στην εποχή ευκαιριών και ανάπτυξης

Γράφει ο Γιώργος Καλτσογιάννης
Δικηγόρος-π. Αντιπεριφερειάρχης

Αφήνοντας πίσω μας την πανδημία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μια εξίσου σημαντική πρόκληση, την προσπάθεια που θα απαιτηθεί από όλους μας για οικονομική ανάπτυξη.
Τα εργαλεία οφείλει να τα θεσμοθετήσει η πολιτεία και είναι στη σωστή κατεύθυνση  η ανακοίνωση για 170 επενδυτικά έργα και μεταρρυθμίσεις αξίας 57 δις. Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του κράτους, η οποία θα ωφελήσει τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους πολίτες,η αύξηση της απασχόλησης και της συνοχής της κοινωνίας με αιχμή την υγεία και την παιδεία, μας γεμίζουν ελπίδα και για την πολυπόθητη εκτίναξη της παραγωγικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Έργα εμβληματικά όπως το Ελληνικό, θα πρέπει όμως να πραγματοποιηθούν σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας, δίνοντας την ευκαιρία δημιουργίας μόνιμων χιλιάδων θέσεων εργασίας και της επακόλουθης και νομοτελειακής ανάπτυξης των περιοχών και όχι μόνο της Αθήνας.
Το λιμάνι του Βόλου διαθέτοντας σιδηροδρομική σύνδεση αλλά και απέχοντας μόλις λίγα χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας, μπορεί άμεσα να μετεξελιχθεί ως Home Port κρουαζιέρας αλλά και εμπορικό κόμβο θαλάσσιων μεταφορών. Πρόσφατα ανακοινώθηκε Κυβερνητική Επιτροπή Παρακολούθησης Λιμανιών προς Αξιοποίηση, στην οποία μάλιστα μετέχει και συντοπίτης μας, αποτελεί μοναδική ευκαιρία αλλά και υποχρέωση για την αξιοποίηση του Λιμένα Βόλου. Σημειωτέον ότι το λιμάνι του Βόλου στη διάρκεια των προηγούμενων ετών, που διετέλεσα αντιπεριφερειάρχης και περιφερειακός σύμβουλος Θεσσαλίας, ήταν το πρώτο στην Ελλάδα που εξοπλίστηκε με σύγχρονο σύστημα ασφαλείας ISPS που δίνει τη δυνατότητα ένταξης σε προγράμματα και έτσι πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογίες.
Το Αεροδρόμιο Αγχιάλου έχει τελματώσει τα τελευταία χρόνια, παρότι τα πλεονεκτήματα του είναι πολλά καθώς βρίσκεται σε μια περιοχή απαράμιλλου κάλλους, αλλά και στο κέντρο της Ελλάδας, εφαπτόμενο μάλιστα με την κεντρική οδική αρτηρία της χώρας.Η μετεξέλιξή του σε Cargo είναι επιβεβλημένη.
Απαραίτητη είναι και  η δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην ευρύτερη περιοχή του Βελεστίνου,  όπως προβλέπεται  με  το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αλλά και το Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης που έχει εγκριθεί και δημοσιευθεί σε ΦΕΚ.
Για το Χιονοδρομικό Κέντρο Πηλίου ο αισιόδοξος και καινοτόμος σχεδιασμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας αντικατάστασης των εναέριων αναβατήρων με σύγχρονους, δίνει προοπτική δωδεκάμηνης ανάπτυξης και επισκεψιμότητας και στα χωριά του Πηλίου που βρίσκονται σε υψόμετρο. Βεβαίως για να επιτευχθεί αυτό είναι σημαντικό να υλοποιηθεί και ο σχεδιασμός που είχα προ τριετίας παρουσιάσει σε συνέδριο για δημιουργία τεχνητής-συνθετικής πίστας στη θέση Πυλώνες. Κι αυτό είναι επιβεβλημένο γιατί το πρόβλημα της ελλιπούς χιόνωσης είναι διαρκές και ο μοναδικός και οικολογικά ορθός τρόπος αντιμετώπισής του είναι η δημιουργία συνθετικής πίστας που θα μπορούσε να λειτουργήσει οχι μόνο για εκμάθηση αλλά και ως πάρκο διασκέδασης.
Τέσσερα εμβληματικά έργα που θα μπορούσαν να μεταμορφώσουν την περιοχή μας, να δημιουργηθούν χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας, αλλά κυρίως να δώσουν προοπτική για τουριστική, παραγωγική, μεταποιητική και εμπορική ανάπτυξη της περιοχής.
Σ αυτά τα έργα θα πρέπει όλοι μαζί να εστιάσουμε καθότι σήμερα ίσως περισσότερο από ποτέ άλλοτε, υφίσταται ευκαιρία βγαίνοντας από την Πανδημία και εισερχόμενοι σε μια νέα εποχή καινοτομίας και αειφόρου ανάπτυξης, με την κατάλληλη αξιοποίηση των κονδυλίων που διαθέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα κράτη μέλη, να υλοποιήσουμε τον σχεδιασμό αυτό.
Πεδίον δόξης λαμπρό λοιπόν να μοχλευθούν τα κονδύλια και να πραγματοποιηθούν τα τόσο πολύτιμα για την περιοχή μας έργα είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από άλλες χρηματοδοτικές πηγές (ΕΣΠΑ κ.λ.π.).