ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αντιδράσεις για τα 15… status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως

Ανέβηκαν οι τόνοι της αντιπαράθεσης για την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, την επιλογή των Λατινικών έναντι της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος και για την αύξηση του αριθμού των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο ● Πυρ ομαδόν για την απουσία διαλόγου με τους άμεσα εμπλεκόμενους
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», με έντονες αντιδράσεις τόσο εντός όσο και εκτός της Βουλής.

Η αρμόδια υπουργός Νίκη Κεραμέως έκανε λόγο για «ένα νομοθετικό έργο που θα επιτρέψει στο σχολείο να γυρίσει σελίδα» απαριθμώντας τους βασικούς άξονες στους οποίους κινείται η νομοθετική πρωτοβουλία:

● Καλλιέργεια σύγχρονων δεξιοτήτων από τις πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης

● Πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο

● Εξέταση των Λατινικών στις πανελλαδικές

● Αύξηση του αριθμού των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο

● Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων με άμεση εφαρμογή στην Α’ Λυκείου από την επόμενη σχολική χρονιά (2020-21)

● Εισαγωγή του «κόντρα μαθήματος» στη Γ’ Λυκείου

● Ορισμός του 10 ως βαθμού προαγωγής

● Επαναφορά συντελεστών βαρύτητας στις πανελλαδικές εξετάσεις

● Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικού έργου

● Θεσμοθετείται ο σύμβουλος Σχολικής Ζωής

● Ρυθμίσεις για τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία

● Ρυθμίσεις για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων

● Δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ και θερινά προγράμματα

● Εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές φοιτητών και επαναπροσδιορισμός των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων

● Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάδειξης των πρυτανικών αρχών

Από την πλευρά του ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχολείο «φτηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές», κατηγορώντας παράλληλα την υπουργό ότι νομοθετεί ερήμην των εκπαιδευτικών.

Ο Νίκος Φίλης αμφισβήτησε τη νομιμότητα της απόφασης να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας χωρίς την εφαρμογή του ολοήμερου προγράμματος, ζητώντας από την υπουργό να απαντήσει αν έχει εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει την αναστολή. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του στην επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων «που τη μία και μοναδική φορά που εφαρμόστηκε οδήγησε σε 25% αποτυχία και υποχρέωσε την κυβέρνηση Σαμαρά τότε να προσθέσει εξεταστική», όπως είπε χαρακτηριστικά, ενώ για την επιλογή των Λατινικών έναντι της Κοινωνιολογίας ως ενός από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είπε: «Αναγκαία ασφαλώς τα Λατινικά, για ορισμένα τμήματα της Φιλοσοφικής, όπως το Ιστορικό-Αρχαιολογικό. Η Κοινωνιολογία, όμως, προσφέρει στα παιδιά μια ευρύτερη κατανόηση της κοινωνίας. Θυμάμαι τον κ. Αδωνι Γεωργιάδη που με άλλους ακραίους φώναζε ότι η Κοινωνιολογία είναι αριστερή επιστήμη. Μπούρδες! Δεν υπάρχουν αριστερές επιστήμες! Λες και η ανάγκη διαμόρφωσης ενός ελεύθερου πολίτη, όπως ορίζει το Σύνταγμα, δεν περνάει μέσα και από τέτοιες, ευρύτερου ορίζοντα, επιστήμες».

Εντονη κριτική άσκησε και η βουλευτής του ΚΙΝ.ΑΛΛ., Χαρά Κεφαλίδου, η οποία κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για απουσία διαλόγου, χαρακτηρίζοντας το πολυνομοσχέδιο «πρόχειρο, βιαστικό, επιδερμικό, αυτοσχεδιαστικό, αναχρονιστικό και ατελές». Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής δήλωσε ότι το κόμμα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο ενώ η Σοφία Σακοράφα από το Μέρα25 είπε ότι το εν λόγω νομοσχέδιο μετατρέπει το σχολείο σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση και ενισχύει την παραπαιδεία.

Σήμερα θα πραγματοποιηθεί με τηλεδιάσκεψη η ακρόαση των φορέων επί του νομοσχεδίου, ενώ το απόγευμα θα γίνει η πρώτη ανάγνωση επί των άρθρων με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων. Βάσει προγραμματισμού, θα πραγματοποιηθούν συνολικά τέσσερις συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με στόχο το νομοσχέδιο να ψηφιστεί εκτός απροόπτου την Τετάρτη 10 Ιουνίου.

Χωρίς τέλος οι διαμαρτυρίες

Με μικρότερη συμμετοχή συγκριτικά με τα προηγούμενα συλλαλητήρια, αλλά με τον ίδιο παλμό, εκπαιδευτικοί και φοιτητές έδωσαν το «παρών» στη χθεσινή -τέταρτη κατά σειρά- κινητοποίηση ενάντια στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που φέρνει σαρωτικές αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. «Καμία αξιολόγηση, κανένα διά βίου. Κάτω οι νόμοι του υπουργείου» και «Οχι σχολείο για λίγους κι εκλεκτούς. Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς» ήταν δύο από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τους εκατοντάδες συγκεντρωμένους, που παρά τον απειλητικό καιρό διαδήλωσαν ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου.

«Η κυβέρνηση, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, και παρά τις αντιδράσεις όλων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχώρησε, με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας, στην κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία. Το νομοσχέδιο αυτό βρίσκεται ήδη στη διαδικασία συζήτησης στη Βουλή. Παράλληλα διατηρεί εν ισχύι την τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, θέτοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία, ενώ αποφάσισε το άνοιγμα όλων των σχολείων χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας» αναφέρουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες σε ανακοίνωσή τους.

efsyn.gr