ΤΡΙΚΑΛΑ

Απατεώνες «χτύπησαν» σε ψαράδικο των Τρικάλων

Ψαράδικο των Τρικάλων μπήκε στο στόχαστρο επιτήδειων, με απατεώνες να προσπαθούν να τους εξαπατήσουν και να αποκομίσουν οικονομικό όφελος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του TV10.gr όλα έγιναν το πρωί της Τρίτης, όταν ιδιοκτήτης ψαράδικου από την αγορά της Νομαρχίας δέχτηκε τηλεφώνημα από άγνωστο που ζητούσε να προμηθευτεί μεγάλες ποσότητες θαλασσινών, αξία περίπου 700 ευρώ, προκειμένου να διατεθούν σε Μοναστήρια.

Ο Τρικαλινός όμως ψυλλιασμένος και έχοντας ακούσει ανάλογα περιστατικά, δεν …τσίμπησε, ενώ ειδοποίησε την Αστυνομία.

Από τις έρευνες προέκυψε πως το τηλεφώνημα προερχόταν από Αθήνα με άγνωστο κάτοχο.

Πρόκειται για μια γνωστή και καλοσχεδιασμένη μέθοδο εξαπάτησης επιχειρηματιών, όπου οι επιτήδειοι αφού παραγγείλουν μεγάλες ποσότητες προϊόντων, στη συνέχεια έρχονται ξανά σε επαφή με τα υποψήφια θύματά τους και τους ενημερώνουν πως κατέθεσαν στην τράπεζα κατά λάθος μεγαλύτερο ποσό , ζητώντας άμεσα την επιστροφή των χρημάτων.

Μάλιστα, το σημερινό περιστατικό με τους απατεώνες που «χτύπησαν» σε ψαράδικο των Τρικάλων δεν είναι το μοναδικό και κατά το παρελθόν καταγράφηκαν ανάλογα περιστατικά στην πόλη μας. Για τον λόγο αυτό εφίσταται ιδιαίτερη προσοχή στους επιχειρηματίες και όχι μόνο, για να μην πείθονται εύκολα από αγνώστους.

Τρίκαλα σύλληψη πυροτεχνήματα

Συμβουλές

Μάλιστα από τη Αστυνομία δίνονται κάποιες χρήσιμες συμβουλέςγια τις πιο γνωστές μεθόδους εξαπάτησης.

Είναι το τηλεφώνημα απάτη;

Όταν απαντάτε στο τηλέφωνο θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι μερικές από τις μεγαλύτερες απάτες έχουν γίνει μέσω τηλεφώνου. Υπάρχουν πολλών ειδών και κάθε λίγο και λιγάκι βγαίνουν και καινούργιες, πιο ευφάνταστες και πιο πονηρές. Δείτε παρακάτω μερικα σημάδια που πρέπει να σας βάλουν σε σκέψεις. 

Χρωστάτε στην εφορία

Αυτό συνήθως γίνεται από κάποιο άτομο με αυστηρή και σοβαρή φωνή με σκοπό να σας κάνει να τρομάξετε. Ακόμη κι εάν όντως χρωστάτε χρήματα στην εφορία, πράγμα καθόλου απίθανο στις μέρες μας, μην ανταποκριθείτε. Η εφορία δεν πρόκειται ποτέ να σας πάρει τηλέφωνο. Έχει άλλους τρόπους να σας πιέσει. 

Έχετε πέσει θύμα απάτης

Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που σας παίρνουν για να σας πουν ότι η κάρτα σας ή η τράπεζά σας κατηγορείται και ελέγχεται από το ΣΔΟΕ για απάτη και ότι θα πρέπει να μεταφέρετε τα χρήματά σας αλλού για να μην τα χάσετε. Μόλις κλείσετε και καλέσετε την αστυνομία ή την τράπεζά σας οι απατεώνες παραμένουν στη γραμμή και συνδέουν το τηλέφωνό σας με κάποιο ψεύτικο αριθμό. Αυτό το κόλπο μπορεί να γίνει μόνο στα σταθερά τηλέφωνα αλλά είναι πάντα απάτη. 

Σας πουλάνε κάποια επιπλέον εγγύηση στην ασφάλεια του αυτοκινήτου σας

Θα σας καλέσουν και ίσως σας πουν ότι η ασφάλειά σας λήγει ή ότι δεν σας καλύπτει για κάποιες περιπτώσεις και θα προσπαθήσουν να σας πουλήσουν κάποια επιπλέον κάλυψη. Ζητούν συνήθως κάποια προκαταβολή άμεσα για να μην χάσετε την έκπτωση ή την ευκαιρία ή θα ζητήσουν να τους δώσετε κάποια προσωπικά στοιχεία. Αυτές οι εταιρείες είναι σπανίως νόμιμες. Εάν έχετε απορίες για την ασφάλειά σας, καλέστε την εταιρεία σας ή τον ασφαλιστή σας. 

Σας ζητούν τα προσωπικά σας στοιχεία

Το ΑΜΚΑ σας είναι εξαιρετικά πολύτιμο για τους απατεώνες κάθε είδους επειδή μπορούν να σας κλέψουν την ταυτότητα. Για αυτό το λόγο δεν πρέπει να το δίνετε ποτέ από το τηλέφωνο ό,τι κι εάν σας λένε ή ακόμη κι όταν ζητούν να το επιβεβαιώσουν για οποιοδήποτε λόγο. Μην δίνετε επίσης σε καμία περίπτωση τη διεύθυνσή σας, τον αριθμό τηλεφώνου σας ή την ημερομηνία γέννησής σας. 

Σας ζητούν τον αριθμό της πιστωτικής ή της χρεωστικής σας κάρτας

Ποτέ και σε καμία περίπτωση μην δίνετε από το τηλέφωνο πληροφορίες που αφορούν τα τραπεζικά σας στοιχεία. Ακόμη κι εάν σας πουν ότι απλώς πρέπει να επιβεβαιώσουν κάτι. Αυτός είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να σας κλέψουν χρήματα και να πλαστογραφήσουν την ταυτότητά σας. Οι τράπεζες δεν ζητούν ποτέ τέτοια στοιχεία από το τηλέφωνο

Τροχαίο ατύχημα

Είναι η πιο συνηθισμένη μορφή απάτης, που στοχεύει στην πρόκληση πανικού του θύματος. Οι δράστες συγκεντρώνουν βασικές πληροφορίες -κάποιες φορές «χτυπούν» και εντελώς στην τύχη- για το υποψήφιο θύμα και πιο συγκεκριμένα για την οικογενειακή του κατάσταση.

Τότε, βραδινές ώρες ώστε να πιάσου  κυριολεκτικά στον ύπνο τα υποψήφια θύματα τους, πραγματοποιούν τηλεφωνική κλήση στο σπίτι και συστήνονται είτε ως αστυνομικοί, είτε ως δικηγόροι. Αν το υποψήφιο θύμα «τσιμπήσει», τότε ξεκινάει η δεύτερη φάση του σχεδίου, αυτή της ενημέρωσης του θύματος για κάποιο τροχαίο δυστύχημα ή κάποιον βαρύτατο τραυματισμό που έχει προκαλέσει το συγγενικό τους πρόσωπο (σ.σ. συνήθως επικαλούνται τα παιδιά).

Εάν επιτύχουν και σε αυτό το στάδιο, τότε μπαίνει μπροστά η υλοποίηση του τρίτου σκέλους της απάτης που είναι η ενημέρωση ότι προκειμένου να αποφευχθεί η φυλάκιση του «δικού» τους ανθρώπου και να απεμπλακεί από τις ποινικές συνέπειες χρειάζεται να δώσουν κάποιο χρηματικό ποσό. Μάλιστα, λένε στα υποψήφια θύματα, ότι θα στείλουν κάποιον «συνάδελφο» ή «συνεργάτη» προκειμένου να παραλάβει άμεσα τα λεφτά από το σπίτι. 

Οικονομική βοήθεια

Πρόκειται για μορφή απάτης που έχει ως υποψήφια θύματα ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Οι επιτήδειοι έχουν φροντίσει να μάθουν λεπτομέρειες για την οικογενειακή και οικονομική τους κατάσταση, τα παιδιά τους και πού βρίσκονται αυτά, το επάγγελμά τους και άλλες λεπτομέρειες, απαραίτητες για να επιτύχουν τον σκοπό τους. Τότε παρουσιάζονται -συνήθως στους γονείς- και συστήνονται ως φίλοι, συνάδελφοι ή ακόμη και λογιστές που έχουν συναλλαγές με κάποιο μέλος της οικογένειας τους, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα το οποίο πρέπει να «τακτοποιηθεί» άμεσα. Υπάρχουν καταγγελίες ότι δράστες έχουν αφαιρέσει χρήματα ή άλλα πολύτιμα αντικείμενα από τα σπίτια εκμεταλλευόμενοι την πρόθεση των θυμάτων τους να τους «ψήσουν ένα καφεδάκι».

Απάτη με τη μέθοδο νοσηλείας συγγενικού προσώπου

Οι δράστες πραγματοποιούν αιφνιδιαστικές τηλεφωνικές κλήσεις στα υποψήφια θύματα και εκμεταλλευόμενοι την αναστάτωση που προκαλείται, τους αναγγέλλουν ότι ένας στενός συγγενής τους εισήχθη εσπευσμένα σε κάποιο νοσοκομείο, λόγω τροχαίου ατυχήματος ή κάποιου άλλου εκτάκτου λόγου και απαιτούν χρήματα για να γίνει άμεσα κάποια ιατρική πράξη, συνήθως χειρουργική επέμβαση.

Επιπλέον, ζητούν από τα υποψήφια θύματα να μεταβούν αμέσως σε συγκεκριμένο σημείο, όπου τους «αναμένει» άνθρωπος του νοσοκομείου π.χ. ένας νοσηλευτής ή υπάλληλος του ΕΚΑΒ, για να παραλάβει τα χρήματα και να τα παραδώσει το ταχύτερο δυνατό στους γιατρούς. Τα θύματα χρησιμοποιούν συνήθως την ίδια τηλεφωνική συσκευή στην οποία δέχθηκαν την κλήση για να καλέσουν στο κινητό τηλέφωνο το συγγενικό τους πρόσωπο, που «δήθεν» νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Μέσα στη σύγχυση τους δεν αντιλαμβάνονται ότι η «γραμμή» είναι ακόμη ανοιχτή με τους δράστες, οι οποίοι δεν τερμάτισαν την προηγούμενη κλήση. Οι δράστες προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση των θυμάτων και «επιβεβαιώνουν» την άσχημη είδηση, παριστάνοντας για παράδειγμα κάποιον τραυματιοφορέα που κρατάει το κινητό του νοσηλευόμενου.