ΚΟΣΜΟΣ

Αυτό το βραχιολάκι ενημερώνει τον εργοδότη σας για το πώς νιώθετε ανά πάσα στιγμή

Εκ πρώτης όψεως, αυτό το βραχιολάκι σιλικόνης μπορεί να εκληφθεί ως ένα βραχιολάκι που παρακολουθεί τον καρδιακό σας ρυθμό όταν κάνετε άσκηση.

Ωστόσο, η φορητή τεχνολογία ονόματι Moodbeam δεν κατασκευάστηκε για να παρακολουθεί τη σωματική σας υγεία. Αντ ‘αυτού επιτρέπει στον εργοδότη σας να παρακολουθεί τη συναισθηματική σας κατάσταση.

Το gadget, το οποίο συνδέεται με μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, έχει δύο κουμπιά, ένα κίτρινο και ένα μπλε. Η ιδέα είναι να πατήσετε το κίτρινο εάν αισθάνεστε χαρούμενοι και το μπλε εάν είστε λυπημένοι.

Στοχεύοντας σε εταιρείες που επιθυμούν να παρακολουθούν την ευημερία του προσωπικού που εργάζεται από το σπίτι, η ιδέα είναι ότι οι εργαζόμενοι ενθαρρύνονται να φορούν το βραχιολάκι (μπορούν, φυσικά, να πουν όχι) και να πατήσουν το σχετικό κουμπί, όποτε το θεωρήσουν απαραίτητο.

Στη συνέχεια, οι διαχειριστές μπορούν να προβάλλουν έναν ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου για να δουν πώς αισθάνονται και αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι.

«Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να συνεχίσουν να μένουν συνδεδεμένοι με το προσωπικό που εργάζεται από το σπίτι. Εδώ μπορούν να ρωτήσουν εκατοντάδες εργαζομένους αν είναι ντάξει χωρίς καν να σηκώσουν το ακουστικό τους», λέει η συνιδρυτής της Moodbeam, Christina Colmer McHugh. Αρχικά, βρήκε την ιδέα για το προϊόν αφού ανακάλυψε ότι η κόρη της αγωνιζόταν στο σχολείο και ήθελε έναν τρόπο για το παιδί της να της ενημερώσει πώς αισθάνεται. Το βραχιολάκι κυκλοφόρησε εμπορικά το 2016.

Με πολλά παιδιά, ειδικά εφήβους, να είναι πιθανό να αποκλείσουν την ιδέα ότι πρέπει να πατήσουν ένα κουμπί σε βραχιολάκι για να ενημερώσουν τους γονείς τους, πόσο πιθανό είναι οι εργαζόμενοι να είναι πρόθυμοι να κάνουν το ίδιο για το αφεντικό τους; Η κ. Colmer McHugh, της οποίας η εταιρεία εδρεύει στο Hull, λέει ότι πολλοί είναι πράγματι ευτυχείς που μπορούν το κάνουν.

«Απομακρυνθήκαμε από ανώνυμα σε ταυτοποιημένα δεδομένα μετά από δοκιμές που διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι θέλουν να ταυτοποιηθούν», λέει. Ένας οργανισμός που χρησιμοποιεί τώρα το Moodbeam είναι ο φιλανθρωπικός οργανισμός του Ηνωμένου Βασιλείου Brave Mind. «Ένα μέλος της ομάδας βρισκόταν σε ένα  μέτριο περιβάλλον εργασίας, αγωνιζόταν με ένα τεράστιο φόρτο εργασίας και απογοητευμένος με αυτό που συνέβαινε», λέει ο επίτροπος Paddy Burtt.

Η ιδρύτρια της εταιρείας

Με την κατάθλιψη και το άγχος που εκτιμάται ότι κόστισε στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισεκατομμύριο δολάρια (730 δισεκατομμύρια λίρες) ετησίως σε απώλεια παραγωγικότητας πριν από την πανδημία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία στο χώρο εργασίας αποτελεί από καιρό λόγο ανησυχίας. Ωστόσο, το κλείδωμα Covid-19 και η κατ ‘οίκον εργασία φαίνεται να επιδείνωσαν το ζήτημα.

Η βρετανική φιλανθρωπική οργάνωση ψυχικής υγείας Mind δήλωσε πέρυσι ότι το 60% των ενηλίκων πίστευαν ότι η ψυχική τους υγεία είχε επιδεινωθεί κατά το πρώτο κλείδωμα. Και μια έρευνα από την εταιρεία λογισμικού ανθρώπινου δυναμικού Employment Hero έδειξε ότι το ένα τέταρτο των ατόμων που απασχολούνται από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου θα ήθελαν περισσότερη υποστήριξη ψυχικής υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Δεδομένου ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στο γραφείο σύντομα, πολλές άλλες εταιρείες τεχνολογίας διερευνούν τρόπους για να βοηθήσουν τις εταιρείες να φροντίσουν καλύτερα τη συναισθηματική ευημερία των υπαλλήλων τους.

Στο Σαν Φρανσίσκο, ας πούμε, η εφαρμογή «Ψυχική ευεξία» Modern Health στοχεύει να βοηθήσει τους εργοδότες να συνδέσουν πιο εύκολα τους εργαζομένους τους με μια ποικιλία πόρων ψυχικής υγείας, όπως συνεδρίες με θεραπευτές.

Η διαδικασία ξεκινά με το προσωπικό να απαντά σε ένα σύντομο διαδικτυακό ερωτηματολόγιο σχετικά με την ψυχική τυγεία, οδηγώντας σε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα ψυχικής υγειονομικής περίθαλψης. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει συνεδρίες βιντεοκλήσεων με έναν ειδικό για την αντιμετώπιση του άγχους ή να κατευθύνεται, ακόμα, σε ένα σχέδιο ψηφιακού διαλογισμού!

«Η ιδέα είναι να δώσουμε στους εργαζόμενους τα εργαλεία για την οικοδόμηση ανθεκτικότητας», λέει ο Alyson Watson, διευθύνων σύμβουλος της Modern Health, η οποία έχει εγγράψει 190 εταιρείες σε όλο τον κόσμο. «Οι άνθρωποι εργάζονται από το σπίτι και αγωνίζονται. Οι διευθυντές δεν μπορούν πλέον να περιμένουν από τους υπαλλήλους να διαχωρίσουν αυτό που συμβαίνει στην εργασία και στην προσωπική τους ζωή.»

Αυτή η θολή πλέον γραμμή που χωρίζει την επαγγελματική μας ζωής και τον χρόνο μας εκτός εργασίας είναι μια βασική πτυχή της δουλειάς από το σπίτι με την οποία πολλοί από εμάς παλεύουμε. Για να συμβάλει καλύτερα στον διαχωρισμό των δύο, η Microsoft είναι έτοιμη να εφαρμόσει μια «εικονική μετακίνηση» στην εφαρμογή κοινής χρήσης αρχείων και βιντεοδιάσκεψης του Teams.

Οι εργαζόμενοι θα παροτρύνονται να συμμετάσχουν σε μια σειρά από δραστηριότητες, αλλά και να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους σχετικά με το πώς ένιωσαν κατά την διάρκεια της εργασίας τους. Διαθέσιμη θα είναι και μια καθοδηγούμενη συνεδρία διαλογισμού μέσω της εφαρμογής διαλογισμού και ύπνου στο Headspace.

Η άλλη άποψη

Ωστόσο, ορισμένοι εμπειρογνώμονες ανθρώπινου δυναμικού προειδοποιούν ότι η αυξημένη χρήση της τεχνολογίας δεν πρέπει να χρησιμοποιείται χωρίς περίσκεψη για να βοηθά το προσωπικό που εργάζεται από το σπίτι. Ο Chris Rowley, ομότιμος καθηγητής διαχείρισης ανθρώπινων πόρων στο Cass Business School, University of London, λέει ότι πρέπει όλο αυτό να υποστηριχθεί και με άλλα μέσα υπέρ των υπαλλήλων

«Είναι καλές αυτές οι προθέσεις των εταιρειών για να βοηθήσουν την διάθεση και την ψυχική υγεία των εργαζομένων», λέει. «Ωστόσο, οι εργοδότες που φροντίζουν το προσωπικό που εργάζεται από το σπίτι πρέπει να μειώσουν τα συναισθήματα απομόνωσης του προσωπικού, δημιουργώντας την αίσθηση του ανήκειν και της κοινότητας.»

Η εταιρεία τεχνολογίας του Ηνωμένου Βασιλείου Yonderdesk στοχεύει να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να το κάνουν αυτό, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να φέρουν τους υπαλλήλους πίσω στο γραφείο-ουσιαστικά.

Θέλετε βιντεοκλήση με συνάδελφο; Απλώς κάντε κλικ στο εικονίδιό του. Υπάρχει, επίσης, ένας εικονικός χώρος υποδοχής στον οποίο εμφανίζεται κάποιος πελάτης ή εξωτερικός συνεργάτης που θέλει να επικοινωνήσει με κάποιο τμήμα της εταιρείας.

Η Delicious Alchemy με έδρα το Σέφιλντ δοκιμάζει το εργαλείο του Yonderdesk τις τελευταίες εβδομάδες. «Ήταν ευεργετικό για τη δημιουργία της αίσθησης ότι ανήκεις ομάδας, παρά το γεγονός ότι δεν μπορείς να είσαι μαζί σε ένα μέρος», λέει ο Nigel Glendinning, διευθύνων σύμβουλος της Delicious Alchemy, εταιρείας τροφίμων.

Με πληροφορίες από το BBC