ΥΓΕΙΑ

Δημοσθένης Σαρηγιάννης: Αν δεν τηρηθούν τα νέα μέτρα πάμε σε 2.000 κρούσματα την ημέρα

H αποκάλυψη στην οποία προβαίνει μέσω του iEidiseis.gr ο καθηγητής του Τομέα Τεχνολογιών, διευθυντής Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, σχετικά με την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας, κάνει λόγο για 2.000 κρούσματα κάθε μέρα.

Σοκ προκαλεί η αποκάλυψη στην οποία προβαίνει μέσω του iEidiseis.gr ο καθηγητής του Τομέα Τεχνολογιών, διευθυντής Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, σχετικά με την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας, αν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες για την Αττική δεν εφαρμοστούν και δεν τηρηθούν σωστά.

Ο καθηγητής αποκαλύπτει ότι σε περίπτωση μη τήρησης των μέτρων αυτών θα πάμε το Δεκέμβριο σε: 2.000 νέα κρούσματα ημερησίως, σε συνολικά 940 θανάτους και σε σταθερά κάθε μέρα σε ΜΕΘ 370 ασθενείς. Συνολικά δε, θα έχουμε μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου 80.000 πιστοποιημένα κρούσματα στη χώρα.

Αλλά αυτό είναι το «κακό» σενάριο που έδειχναν τα μοντέλα που «τρέχουν» στο εργαστήριό του μέχρι χθες οπότε δεν είχαν ληφθεί τα νέα μέτρα.

Το «καλό» σενάριο που προβλέπεται με το νέου τύπου lockdown στο 40% του πληθυσμού της χώρας που ζει στην Αττική, θα οδηγήσει στο να ελέγξουμε την κατάσταση γρήγορα, και να φτάσουμε στα 150 νέα κρούσματα την ημέρα μέχρι τέλος Δεκεμβρίου.

Το μοντέλο που «έτρεξε» μάλιστα ο κ. Σαρηγιάννης έδειχνε ότι ένα τέτοιο περιορισμένης έκτασης lockdown σαν αυτό που ανακοινώθηκε χθες και ισχύει από σήμερα, θα φέρει καλά αποτελέσματα μέσα σε 4 με 5 εβδομάδες, δηλαδή γύρω στα μέσα Οκτωβρίου.

Στο ερώτημα που θέσαμε στον κ. Σαρηγιάννη για τα σχολεία και τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτά, η απάντηση που λάβαμε ήταν επίσης πολυδιάστατη και αποκαλυπτική: «Κάναμε υπολογισμούς με διαφορετικές παραμέτρους, όπως είναι οι διατάξεις των σχολικών αιθουσών και τι ισχύει σε διαφορετικές χώρες.

Η αλήθεια είναι ότι ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη είναι σωστός επειδή αν έχουμε 15 αντί 25 παιδιά στη τάξη, ο αριθμός των επαφών καθόλη τη μέρα, μειώνεται κατά 35%. Αλλά προσοχή: Η μείωση των επαφών δεν οδηγεί απαραίτητα σε μείωση της διασποράς του ιού.

Διότι αυτή επηρεάζεται επίσης από την μεταδοτικότητα του ιού, το κλίμα , από τα μέτρα προστασίας υγιεινή- μάσκες-αποστάσεις. Οπότε αν μειώσουμε τις επαφές, μειώνουμε μία από τις διαστάσεις της διασποράς που δεν μας εξασφαλίζει το τελικό αποτέλεσμα…», εξηγεί ο καθηγητής.

Και προσθέτει ότι αν τα παιδιά εφαρμόσουν την απολύμανση των χεριών, τη σωστή χρήση της μάσκας και τις αποστάσεις, τότε η διαφορά της διασποράς θα γίνει πολύ μικρότερη.

Αλλά πόσο καλά θα εφαρμόσουν τα παιδιά αυτά τα μέτρα;

Αυτό θα είναι αντικείμενο άλλου μοντέλου που θα «τρέξει» τις επόμενες εβδομάδες. «Πρέπει να δούμε πρώτα πως συμπεριφέρονται, αν πιάνουν συνέχεια τη μάσκα και άλλους παράγοντες», μας εξηγεί και προσθέτει κάτι ακόμα πιο σημαντικό που μοιάζει με την «συνταγή της επιτυχίας»:

«Η έκθεση στο ιικό φορτίο που έχει κάποιος σχετίζεται επίσης με τον αέρα στον εσωτερικό χώρο και την απολύμανση των επιφανειών που αγγίζει. Οπότε ο σωστός συνδυασμός προφύλαξης στις σχολικές αίθουσες είναι μάσκα-προσωπική υγιεινή-αποστάσεις αλλά και καθημερινή απολύμανση των επιφανειών και καλός αερισμός του χώρου».

ieidiseis.gr