ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Άνοδος και η Πτώση της Victoria’s Secret: Μισογυνισμός και μοντέλα «αντικείμενα»

Σοκάρει το παρασκήνιο της λαμπερής φίρμας εσωρούχων, Victoria’s Secret, σε νέο ντοκιμαντέρ
Στις αρχές του 2022 θα κάνει πρεμιέρα στο Hulu η σειρά ντοκιμαντέρ «The Rise and Fall of Victoria’s Secret». Σε σκηνοθεσία Matt Tyrnauer, η σειρά των τριών ντοκιμαντέρ «θα πάει στο παρασκήνιο του οίκου εσωρούχων, κάνοντας χρήση αφηγήσεων από πρώτο χέρι και προχωρώντας σε βαθιά έρευνα για να αποκαλύψει την εσωτερική λειτουργία της φίρμας Victoria’s Secret», όπως ανέφερε το The Holywood Reporter.

Η παραγωγή είναι ήδη σε τροχιά, με παραγωγό τη Film 45, την εταιρεία του σκηνοθέτη Peter Berg. Τα σχέδια για το πρότζεκτ είχαν έρθει για πρώτη φορά στη δημοσιότητα τον Μάρτιο του 2020 από το Deadline.

Η σειρά θα ιχνηλατεί τη διαδρομή της Victoria’s Secret από μια εταιρεία εσωρούχων η οποία δεχόταν παραγγελίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε έναν κολοσσό μόδας που αργότερα ήρθε στο επίκεντρο μεγάλης δημόσιας αντιπαράθεσης. Τα τελευταία χρόνια μπήκε στο στόχαστρο μετά την έρευνα των Τάιμς της Νέας Υόρκης, η οποία αποκάλυψε την ιστορία μισογυνικής και τοξικής εργασιακής συμπεριφοράς στον οίκο και μετά τη γνωστοποίηση των σχέσεων της φίρμας με τον διαβόητο κατηγορούμενο για παιδοφιλία χρηματιστή Τζέφρι Επστάιν.

Η Victoria’s Secret ιδρύθηκε το 1977 από τον Roy Raymond, ο οποίος ήθελε ένα μέρος που θα μπορεί να αγοράζει εσώρουχα για την γυναίκα του χωρίς να αισθάνεται διεστραμμένος, δεδομένου ότι «οι πωλήτριες τον έκαναν πάντα να νιώθει ανεπιθύμητος»!

Ο Roy Raymond καταλαβαίνει το κενό που υπάρχει στην αγορά για ένα κατάστημα εσωρούχων όπου θα ένιωθαν άνετα, τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες. Ανοίγει το πρώτο κατάστημα το 1977 στην Καλιφόρνια ακολουθούν και άλλα όμως, τα έσοδα ήταν οριακά και η εταιρία λίγο πριν χρεοκοπήσει εξαγοράστηκε έναντι 1 εκατομμυρίου δολαρίων.

Πουλήθηκε μισό δις η Victoria’s Secret – Την «έφαγαν» τα σκάνδαλα
Tην πώληση του 55% της θρυλικής φίρμας εσωρούχων Victoria’s Secret αποφάσισε να προβεί to 2020 η ιδιοκτήτρια L Brands Inc. Η φίρμα πωλήθηκε στην Sycamore Partners αντί του ποσού των 525 εκατομμυρίων δολαρίων. Αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι πωλήθηκε έναντι 1,1 δισ. αλλά σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες το ποσό της εξαγοράς του 55% έφτασε μόλις τα 525 εκατομμύρια δολάρια.

Η Sycamore Partners συμφώνησε να αγοράσει το 55% της Victoria’s Secret και η L Brands θα διατηρήσει το 45%. Η πώληση της θρυλικής φίρμας έρχεται μετά τον σάλο για τα σκάνδαλα γύρω από την Victoria’s Secret και την μεγάλη πτώση στις πωλήσεις της. Σημειώνεται ότι ο ιδρυτής της εταιρείας και δισεκατομμυριούχος Leslie Wexner δεν θα είναι πλέον πρόεδρος της εταιρείας. Η Victoria’s Secret με πωλήσεις πολλών δισ. δολαρίων ετησίως αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρία λιανικής πώλησης στο είδος της.

Victoria’s Secret: Kαταγγελίες για μισογυνισμό και παρενόχληση
Αρκετά μοντέλα που εργάστηκαν στο παρελθόν για τη «Victoria’s Secret» έστειλαν μακρά ανοιχτή επιστολή καταγγελίας που απευθύνεται στον διευθύνοντα σύμβουλο John Mehas. Τα μοντέλα, μεταξύ των οποίων οι Κρίστι Τέρλινγκτον, Άμπερ Βαλέτα και Ίσκρα Λόρενς, μαζί με άλλα 100 διάσημα ονόματα της πασαρέλας, συνενώθηκαν μέσω της Model Alliance και υπέγραψαν την επιστολή, η οποία φιλοξενήθηκε πρόσφατα από τους New York Times σε μία έρευνα με γενικό τίτλο «”Angels” in Hell: The Culture of Misogyny Inside Victoria’s Secret».

«Οι αναφορές των Times επανέλαβαν καταγγελίες για ανάρμοστη συμπεριφορά απέναντι στα μοντέλα και τους υπαλλήλους», αναφέρει η επιστολή προς τον Mehas. «Διαπόμπευση των σωμάτων, άσεμνες παρατηρήσεις, τιμωρίες με τη μη καταβολή προκαταβολών, μη εξουσιοδοτημένη χρήση των φωτογραφιών των μοντέλων και πιέσεις για γυμνές φωτογραφήσεις, χωρίς αμοιβή για τις προσωπικές συλλογές των φωτογράφων», είναι μερικά από αυτά που καταγγέλλονται.

Η έρευνα καταδεικνύει ως βασικό δράστη τον Ed Razek, υποστηρίζοντας ότι ενθάρρυνε την «εδραιωμένη κουλτούρα του μισογυνισμού, του εκφοβισμού και της παρενόχλησης». Η επιστολή συνεχίζει και καλεί την εταιρεία να συμμετάσχει στο πρόγραμμα RESPECT, το οποίο θεωρείται ως «το μόνο πρόγραμμα λογοδοσίας σχεδιασμένο από και για μοντέλα».

«Σύμφωνα με το πρόγραμμα, οι υπογράφοντες δεσμεύονται να ζητήσουν από τους εργαζόμενους, τους πράκτορες, τους πωλητές, τους φωτογράφους και όλους τους εμπλεκόμενους να ακολουθήσουν έναν κώδικα δεοντολογίας που προστατεύει την ασφάλεια του κάθε εργαζόμενου. Τα μοντέλα έχουν πρόσβαση σε έναν ανεξάρτητο, εμπιστευτικό μηχανισμό καταγγελιών, με ταχεία και δίκαιη επίλυση των καταγγελιών τους, και την επιβολή των ανάλογων ποινών στους παραβάτες. Επιπλέον το RESPECT περιλαμβάνει ένα ισχυρό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που στοχεύει στην πρόληψη, για να διασφαλίσει ότι όλοι κατανοούν τα δικαιώματα και τις ευθύνες τους». Εκτός από μοντέλα ενεργά και μη την επιστολή υπέγραψαν και πολλές οργανώσεις όπως το Time’s Up.

Η εταιρεία L Brands, στην οποία ανήκει το εμπορικό σήμα της Victoria’s Secret απάντησε στην επιστολή με δήλωσή της στο People: «Έχουμε τους ίδιους στόχους με το Model Alliance για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια και την ευημερία των μοντέλων. Οι σκληρές διαδικασίες λήψης φωτογραφιών, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης και της επίβλεψης, τέθηκαν σε εφαρμογή τον Μάιο του 2019 και ανταποκρίνονται στα όσα περιλαμβάνει το πρόγραμμα RESPECT και πέραν αυτού. Είμαστε περήφανοι για την πρόοδο που έχουμε σημειώσει και παραμένουμε προσηλωμένοι στη συνεχή βελτίωση. Είμαστε πάντα ανοιχτοί για να συνεργαστούμε με όσους θέλουν να κάνουν βελτιώσεις στον κλάδο». Ο Razek αρνήθηκε τους ισχυρισμούς των Times, επιμένοντας ότι είναι «κατηγορηματικά αναληθής, παρερμηνευμένα ή έξω από την πραγματικότητα».

ethnos.gr