Λόγια του Αέρα

Και τώρα…αφορισμός…

Όλα νομίζαμε ότι τα έχουμε δει κι ακούσει από τον Μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιο, ωστόσο οι “εκπλήξεις” δεν σταμάτησαν εδώ.

Ο κ. Αμβρόσιος αποφάσισε να αφορήσει, τον πρωθυπουργό, την Υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως και τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλιά. 

Μάλιστα, την Κυριακή 18 Μαΐου, προχώρησε στον αφορισμό των παραπάνω, με την Ιερά Σύνοδο να διευκρινίζει ότι, τον αφορισμό δεν μπορεί να τον επιβάλει ένας μεμονωμένος ιεράρχης, αλλά η ολομέλεια της Ιεραρχίας εν συνεδριάσει σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο κ. Αμβρόσιος συνέχιζε επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι ” ενώ η Ορθοδοξία μας αλλοιώνεται και παραχαράσσεται, δυστυχώς η Ιεραρχία μας «κοιμάται τον ύπνον του δικαίου»”.

Δηλαδή φτάσαμε εν έτη 2020 για να  μιλάμε για αφορισμούς από την ιεαρχία της εκκλησίας; Και πέραν αυτού, δλδ το πρόβλημα που “γεννήθηκε” ήταν ποιος είναι αρμόδιος για να τον τελέσει;

Κατά καιρούς οι σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας, Εκκλησίας – Κράτους, έχουν περάσει από μεγάλες “φουρτούνες” με τελευταία αυτή επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, η οποία μάλιστα δέχθηκε “πυρά” εκατέρωθεν.

Ένα θέμα το οποίο “καίει και τσουρουφλάει” όποια κυβέρνηση “τολμήσει” να το αγγίξει.

Βέβαια επειδή μιλάμε για τον αφορισμό, να εξηγήσουμε ότι ο αφορισμός εμπίπτει στις θρησκευτικές ποινές, δλδ οι περιορισμοί που τίθενται από τις θρησκευτικές κοινότητες όταν ένα μέλος ή μια ομάδα μελών της δεν ανταποκρίνονται σε ουσιώδεις επιταγές της. Οι καταδίκες και οι κυρώσεις που έπονται μπορεί να περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την απομάκρυνση, τη διακοπή της επικοινωνίας, τη διαπόμπευση ή ακόμη και την θανάτωση του μέλους ανάλογα με την θρησκευτική ομάδα ή κοινότητα και την εποχή. Η πρακτική αυτή αποτελεί θρησκευτική καταδίκη με σκοπό την αποστέρηση ή την παύση της ιδιότητας του μέλους σε μια θρησκευτική κοινότητα.Ως αφορισμός ορίζεται η εκκλησιαστική ποινή με την οποία ένα μέλος της Ορθόδοξης ή Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας αποκλείεται εντελώς από τη χριστιανική κοινότητα, ως τιμωρία για τα πολύ σοβαρά αμαρτήματα στα οποία περιέπεσε. Διακρίνεται σε μικρό και μεγάλο αφορισμό, με τον μεγάλο να θέτει το πρόσωπο μονίμως εκτός εκκλησίας και τον μικρό να καθιστά δυνατή την επανένταξή του στους κόλπους της εκκλησίας.

Ωστόσο, απορία και ερωτηματικά “γεννά” για το κατά πόσο η διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος και οι ιεράρχες της, καλύπτονται από τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος, ή κρίνεται η ανάγκη να εξεταστούν αλλαγές…