TECH GURU

Μια ιστορική ακρόαση: Οι εξηγήσεις από Google, Amazon, Apple,Facebook και τα “καρφιά” του Ζούκερμπεργκ

Η δικαστική επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων στοχεύει να διαπιστώσει έαν οι ανταγωνιστικές πρακτικές των τεσσάρων διαδικτυακών κολοσσών πλήττει τους μικρότερους ανταγωνιστές τους.

Ενώπιον του Κογκρέσου των ΗΠΑ “βρέθηκαν” το απόγευμα της Τετάρτης 29/7 οι επικεφαλής των τεσσάρων κολοσσών του διαδικτύου: Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, επικεφαλής του Facebook, ο Τζεφ Μπέζος της Amazon, ο Τιμ Κουκ της Apple και ο Σουντάρ Πιτσάι της Google κλήθηκαν σε ακρόαση (μέσω τηλεδιάσκεψης) άπό τη δικαστική επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων, ώστε να εξεταστεί η κυρίαρχη θέση που κατέχουν στην αγορά.

Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει στο προσκήνιο της μεγάλες εταιρείες του διαδικτύου, καθώς όλες μαζί έχουν πλέον αξία 5 τρισ. δολαρίων, την ώρα που άλλες επιχειρήσεις δυσκολεύονται να επιβιώσουν. Η επιτροπή στοχεύει να διαπιστώσει έαν οι ανταγωνιστικές επιχειρηματικές πρακτικές των εταιρειών αυτών και η συγκέντρωση στοιχείων των χρηστών τους πλήττει τους μικρότερους ανταγωνιστές τους.

Η ακρόαση αυτή -η οποία μεταδόθηκε live μέσω του διαδικτύου – αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός καθώς στοχεύει στο να αποκαλύψει αν οι μεγαλύτερες εταιρίες τεχνολογίας στον κόσμο συμμορφώνονται με τους κανονισμούς. Το Κογκρέσο δεν έχει συχνά την ευκαιρία να εξετάσει πραγματικά αυτούς τους ισχυρούς άνδρες και τα στοιχεία που καταθέτουν (ειδικά αν κάνουν κάποιο λάθος) ενδέχεται να διαμορφώσουν τη μελλοντική τους σχέση με την αμερικανική κυβέρνηση και τους πελάτες τους.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα η ομάδα διασφάλισης του ανταγωνισμού της δικαστικής επιτροπής της Γερουσίας ανακοίνωσε ότι τον Σεπτέμβριο θα εξετάσει την κυριαρχία της Google στη διαδικτυακή διαφήμιση.

Η επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων εξετάζει πώς οι επιχειρηματικές πρακτικές των εταιρειών αυτών και η συγκέντρωση στοιχείων των χρηστών τους πλήττει τους μικρότερους ανταγωνιστές τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ακρόαση αυτή δεν θα επιφέρει απαραίτητα αλλαγή σε νομοθεσίες ή ρυθμιστικούς κανόνες. Σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν η επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων προχώρησε σε ακροάσεις προκειμένου να τοποθετηθούν δημόσια και με διαφάνεια κυβερνητικοί αξιωματούχοι και πρωταγωνιστές εξελίξεων.

Αν διαπιστωθούν ανάρμοστες πρακτικές, αυτές θα εξεταστούν σε συνεδριάσεις κεκλεισμένων των θυρών μεταξύ ρυθμιστικών αρχών και ομάδων συμφερόντων των εν λόγω εταιριών.

Ο “αμερικανικός τρόπος” του Ζούκερμπεργκ
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ εξετάστηκε από την επιτροπή για την απόκτηση νέων εφαρμογών κοινωνικών μέσων δικτύωσης όπως το WhatsApp, το Instagram και το Giphy. Ο ίδιος στην κατάθεσή του ισχυρίστηκε ότι το Facebook πέτυχε με “τον αμερικανικό τρόπο”, προσφέροντας προϊόντα τα οποία οι πολίτες βρήκαν αξιόλογα, αφού η εταιρεία ξεκίνησε από το τίποτα.

“Ανταγωνιζόμαστε εταιρείες που εμφανίζονται σε αυτή την ακροαματική διαδικασία, όπως και πολλές άλλες που πωλούν διαφημίσεις και συνδέουν τους ανθρώπους. Επίσης ανταγωνιζόμαστε και σε παγκόσμιο επίπεδο, και εναντίον εταιρειών που έχουν πρόσβαση σε αγορές στις οποίες εμείς δεν έχουμε” συνέχισε, αναφερόμενος στις επιτυχίες ανταγωνιστών του: “Η πιο δημοφιλής υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων στις ΗΠΑ είναι το iMessage” της Apple, τόνισε ο Ζούκερμπεργκ ενώ έβαλε στο στόχαστρό του και τους άλλους κολοσσούς: “Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή είναι το TikTok. Η πιο δημοφιλής εφαρμογή για βίντεο είναι το YouTube. Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πλατφόρμα διαφημίσεων είναι η Amazon. Η μεγαλύτερη πλατφόρμα διαφημίσεων είναι η Google. Για κάθε δολάριο που δαπανάται για διαφήμιση στις ΗΠΑ, λιγότερο από 10 σεντς δαπανώνται στο Facebook.”

Υπενθύμισε επίσης στους βουλευτές τον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν οι αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας στην Κίνα, εξηγώντας ότι η χώρα αυτή της Ασίας δημιουργεί “τη δική της εκδοχή του διαδικτύου βασιζόμενη σε πολύ διαφορετικές ιδέες και εξάγει το όραμά της σε άλλες χώρες”.

Παράλληλα ο Ζούκερμπεργκ επανέλαβε την έκκλησή του για την ύπαρξη ρυθμιστικού πλαισίου για τις διαδικτυακές εταιρείες.

Η εμμονή των καταναλωτών”
Από την πλευρά του ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, ο Τζεφ Μπέζος δήλωσε ότι η Amazon κατέχει μικρό κομμάτι της συνολικής αγοράς λιανικών πωλήσεων και είναι αναγκασμένη να ανταγωνίζεται εταιρείες όπως η Walmart.

Πρόσθεσε ότι η πανδημία του κορονοϊού ενίσχυσε το διαδικτυακό εμπόριο και όχι μόνο αυτό μέσω της εταιρείας του.

“Η εμμονή των καταναλωτών μας έκαναν αυτό που είμαστε και μας επέτρεψε να κάνουμε ακόμη σημαντικότερα πράγματα”, θα τονίσει ο Μπέζος, σύμφωνα με το απόσπασμα της κατάθεσής του στο Κογκρέσο, το οποίο αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.

“Πιστεύω ότι η Amazon θα πρέπει να ελέγχεται προσεκτικά. Πιστεύω ότι θα πρέπει να ελέγχουμε προσεκτικά όλους τους μεγάλους θεσμούς, είτε είναι εταιρείες, κυβερνητικές υπηρεσίες ή μη κυβερνητικές οργανώσεις. Ευθύνη μας είναι να περνάμε αυτό τον έλεγχο με επιτυχία” πρόσθεσε.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί όλη την ακροαματική διαδικασία των επικεφαλής των τεσσάρων κολοσσών του διαδικτύου:

Πηγή: 

Με πληροφορίες από VoxBusiness Insider, ΑΠΕ-ΜΠΕ