Τουρισμός

Προβληματικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα του καλοκαιριού

Οι ξενοδόχοι ζητούν από την κυβέρνηση τον εξορθολογισμό τους σε θέματα γραφειοκρατικής, οικονομικής και υγειονομικής φύσεως
«Γκρίζες ζώνες» εντοπίζουν στα υγειονομικά πρωτόκολλα φορείς του ξενοδοχειακού κόσμου. Όπως επισημαίνουν, αυτά ισχύουν με βάση τις περυσινές συνθήκες και ως εκ τούτου δεν απαντούν στα αιτήματα της φετινής σεζόν. Παράλληλα, αγνοούν κάποια υπαρκτά προβλήματα γραφειοκρατικής, οικονομικής και υγειονομικής φύσεως.

Στο στόχαστρο βάζουν οι εν λόγω φορείς μια σειρά θεμάτων, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν το κόστος των rapid tests που αφορούν ολόκληρο το προσωπικό των ξενοδοχείων, τους ελέγχους του κορωνοϊού από τις δημόσιες δομές Υγείας όπου αυτό είναι εφικτό, την ευκολότερη έκδοση «πράσινου πιστοποιητικού» και το εύρος των επιτρεπόμενων παρεχόμενων υπηρεσιών. Ειδικά ως προς το τελευταίο, ζητούν από το αρμόδιο υπουργείο Τουρισμού να αποσαφηνιστεί ρητώς ότι η γενικόλογη απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες αφορά μόνο τα δωμάτια όπως προβλέπεται. Διαφορετικά, θα πρέπει να προστεθεί πως επιτρέπεται η είσοδος και στους εξωτερικούς πελάτες, εμπλεκόμενους σε άλλα τμήματα του ξενοδοχείου, όπως είναι λ.χ. τα spa, καθώς και σε όσους μετέχουν σε τυχόν εκδηλώσεις, όπως π.χ. συνέδρια.
Προτείνεται ακόμη να επιτραπεί η χρήση εσωτερικής πισίνας, που προσελκύει τουρίστες λόγω καιρικών συνθηκών στην αρχή και στο τέλος της σεζόν, καθώς είναι υπερβολή η απαγόρευσή τους όταν μπορεί να οριστεί συγκεκριμένος αριθμός επιτρεπόμενων λουόμενων, ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο. Θα πρέπει και για τις εσωτερικές πισίνες των ξενοδοχείων να ισχύουν όσα προβλέπονται για τις εσωτερικές πισίνες των υπόλοιπων επιχειρήσεων που υπό προϋποθέσεις μπορούν να λειτουργούν. Το ίδιο ζητείται και για πισίνες υδρομασάζ και υδροθεραπείας.

Κάτι ακόμη που ζητάει ο ξενοδοχειακός κόσμος από την κυβέρνηση είναι να καλύπτεται η προβλεπόμενη συνεργασία με ιατρό (ή δομή Υγείας, προκειμένου για καταλύματα άνω των 50 κλινών) που να ενεργεί βάσει οδηγιών ΕΟΔΥ για έλεγχο της Covid-19 και
από δημόσια δομή Υγείας εφόσον βρίσκεται κοντά στο ξενοδοχείο και μπορεί να καλύψει τις σχετικές ανάγκες. Αυτό αφορά περισσότερο περιοχές στην περιφέρεια και μικρά νησιά, όπου η εξεύρεση ιατρού είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Άλλες προτάσεις αφορούν ακόμη:

Τη δυνατότητα αξιοποίησης και των self tests (σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος θα διενεργείται επανέλεγχος με rapid test ή PCR) ή και των δύο τεστ μηνιαίως μέσω της σχετικής πλατφόρμας του υπουργείου Εργασίας, κάτι που θα βοηθήσει ιδίως τα μικρά καταλύματα που θα είναι δύσκολο να ανταποκριθούν στο σχετικό κόστος.

Εάν διαπιστωθεί μετά από τον έλεγχο στην επιχείρηση πως κάποιος εργαζόμενος είναι θετικός στην Covid-19, θα πρέπει αυτομάτως, ανεξαρτήτως αν εμφανίζει συμπτώματα ή είναι ασυμπτωματικός, να του χορηγείται αναρρωτική άδεια, χωρίς να υποβάλλεται σε επιπλέον ταλαιπωρία. Επιπλέον, θα πρέπει να διευκρινιστεί αν, σε περίπτωση εργαζομένων που έχουν εμβολιαστεί, θα εξακολουθήσει να ισχύει η παραπάνω υποχρέωση.

Να διευκολύνεται η δυνατότητα διενέργειας rapid test ή μοριακού ελέγχου στους διαμένοντες στο κατάλυμα, κατά την ημερομηνία της αναχώρησής τους, από επαγγελματία Υγείας, ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο της Covid-19, σε συνδυασμό με τη διαδικασία επιστροφής των τουριστών στη χώρα προέλευσης.

Όσον αφορά την υποχρεωτική τοποθέτηση διαχωριστικού προστατευτικού (sneezers) μεταξύ πελάτη και φαγητού, θεωρείται επαρκής η τοποθέτηση «αντιπτερνιστικού» (“sneeze guard”), το οποίο να επιτρέπει στον πελάτη την πρόσβαση στον μπουφέ, ώστε να μπορεί να σερβίρεται μόνος του.

Ακόμη, θεωρείται μεγάλη η προβλεπόμενη απόσταση μεταξύ των ακρότατων σημείων των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ κ.λπ.) τουλάχιστον δύο μέτρα σε κάθε κατεύθυνση, αφού σε άλλες ρυθμίσεις προβλέπεται στους ξενώνες νεότητας υποχρεωτική απόσταση μεταξύ των κλινών, δηλ. σε κλειστό χώρο, 1,5 μέτρου. Οπότε θα πρέπει να μειωθεί τουλάχιστον στο όριο αυτό (1,5 μ.).

avgi.gr