ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Oσο περνάει ο καιρός οξύνεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες όλου του κόσμου, οι οποίες κατασκευάζουν οχήματα που μπαίνουν στην πρίζα για να φορτιστούν και να κυκλοφορήσουν στον δρόμο. Ο πρωτοπόρος του κλάδου αυτού, Ελον Μασκ, ιδρυτής και επικεφαλής της καλιφορνέζικης Tesla, ανακοίνωσε ότι κάνει ακόμα μία μείωση στην τιμή του δημοφιλούς Model S, στις 69.420 δολάρια, διότι η ανταγωνίστρια της εταιρείας του, Lucid Motors, προσφέρει πιο φθηνά το δικό της ηλεκτρικό όχημα ελεύθερου χρόνου, Air. Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ η οικονομική ενημερωτική ιστοσελίδα Businessinsider.com, μέχρι στιγμής έχει ελαττωθεί συνολικά κατά 5.570 δολάρια η τιμή του Model S.

Η επίσης καλιφορνέζικη Lucid Motors ανέφερε ότι στη βασική του έκδοση, το σεντάν της Αir θα τιμάται 69.900 δολάρια, ενώ θα έχει ήδη αφαιρεθεί η προβλεπόμενη έκπτωση φόρου της τάξεως των 7.500 δολαρίων. Η αμερικανική εταιρεία, όταν είχε πρωτοπαρουσιάσει το συγκεκριμένο μοντέλο πέρυσι τον Σεπτέμβριο, είχε μεν δηλώσει πως θα ξεκινάει η τιμή του περίπου από 80.000 δολάρια, ωστόσο ήταν μόλις στα μέσα της εβδομάδας όταν αποκάλυψε επακριβώς το τίμημά του. Επίσης, η εταιρεία ανέφερε ότι το Air θα διαθέτει έναν και μόνον κινητήρα με ιπποδύναμη 480 άλογα και αυτονομία 406 μιλίων (653,4 χιλιομέτρων), δηλαδή μόλις 4 μίλια (6,5 χιλιόμετρα) μεγαλύτερη από το μοντέλο Model S της Tesla.

Πάντως, ίσως ορισμένοι να αναρωτηθούν σχετικά με τους αριθμούς 69 και 420, που εμφανίζονται στις τιμές των δύο ανταγωνιστριών. Ο τελευταίος αριθμός συνδέεται με την κουλτούρα του καπνίσματος μαριχουάνας, ενώ και οι δύο έχουν αναχθεί σχεδόν σε σύμβολα για τον ίδιο τον Ελον Μασκ και όσους αγαπούν την Tesla. Το Ιούλιο, δίκην αστείου, η εταιρεία του κυκλοφόρησε και άρχισε να πουλάει κοντά σορτς (short shorts, για να πειράξει όσους κάνουν βραχυπρόθεσμες τοποθετήσεις στο χρηματιστήριο/short sellers), των οποίων η τιμή ήταν 60,420 δολάρια. Ωστόσο, στο πρόσφατο παρελθόν η μανία του Μασκ με τον αριθμό 420 δεν τον ωφέλησε ιδιαίτερα. Το 2018 προκάλεσε μεγάλη αναταραχή με ένα σχόλιό του στο Τwitter ότι είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση για να απομακρύνει την Tesla από το χρηματιστήριο με τίμημα 420 δολάρια ανά μετοχή. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ θορυβήθηκε, κίνησε έρευνα για τις δηλώσεις του και τελικώς βρέθηκε ο Ελον Μασκ να πληρώνει για εξωδικαστικό διακανονισμό 40 εκατ. δολάρια.

Κι ενώ συμβαίνουν αυτά στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών και προφανώς και υβριδικών οχημάτων, στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στη Γαλλία, η κυβέρνηση σχεδιάζει τα προσεχή χρόνια να μειώνει σταδιακά τις επιδοτήσεις στα νέα πράσινα αυτοκίνητα, σύμφωνα με το Bloomberg. Καθώς η συγκεκριμένη αγορά παραμένει μικρή, και στη Γηραιά Ηπειρο αλλά και στην Αμερική χρειάζονται ώθηση και κίνητρα για να αναπτυχθεί, όπως επισημαίνουν αναλυτές, αλλά και τις ανάλογες υποδομές. Σύμφωνα με όσα είχε πει τον Σεπτέμβριο ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ, η επιδότηση των ηλεκτρικών από 7.000 θα μειωθεί σε 6.000 ευρώ το 2021 και σε 5.000 το 2022, ενώ για τα υβριδικά το κίνητρο από 1.000 θα ελαττωθεί στα 500 ευρώ το 2021. Τέλος, το επίδομα που δίνεται για όσα φτωχά νοικοκυριά στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση διαμορφώνεται στις 3.000 ευρώ, ενώ αρχικά φέτος και μόλις για δύο μήνες είχε δοθεί ως ανώτατη επιδότηση για τον λόγο αυτό το ποσόν των 6.000 ευρώ.

kathimerini.gr