ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Σούπερ μάρκετ: Αναταραχή για τα Carrefour, ίσως στο μέλλον στην Ελλάδα

Μεγάλη αναστάτωση επικρατεί στη Γαλλία με την πρόταση εξαγοράς των σούπερ μάρκετ Carrefour, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και η γαλλική κυβέρνηση έθεσε θέμα ανησυχίας για την επισιτιστική κυριαρχία της χώρας και την ασφάλεια των θέσεων εργασίας σε έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες της Γαλλίας, την Carrefour.

«Οι διαπραγματεύσεις που έχουμε ξεκινήσει με την Carrefour, για την απόκτησή της από την εταιρεία μας, βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο. Δεν έχουμε, ακόμη, κάποια σαφή εικόνα, ωστόσο αυτές δεν έχουν διακοπεί. Έχουμε προσφέρει ένα συγκεκριμένο τίμημα, που αποτελεί την βάση εκκίνησης των διαπραγματεύσεων, και αυτή η συζήτηση αφορά στην πρώτη μας τοποθέτηση στην Ευρώπη. Μέσω αυτής της κίνησης δηλώνουμε παρόν, για να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στην Γηραιά Ήπειρο», δηλώνει στο FnB Daily, ο Hugues Schmitt, σύμβουλος επικοινωνίας της Couche-Tard.

Ο ίδιος, σημειώνει πως, «στόχος σε αυτή τη φάση είναι η επέκταση στη Γαλλία και στην Ευρώπη. Η επέκταση αυτή δεν περιλαμβάνει την Ελλάδα, κάτι που, ίσως, γίνει στο μέλλον».

Η συγκεκριμένα Καναδική εταιρεία συμφώνησε να εξαγοράσει την αμερικανική εταιρεία διαχείρισης βενζινάδικων, CST Brands, έναντι $4 δισ., ενώ το 2012 μπήκε στις σκανδιναβικές και τις χώρες της Βαλτικής, μέσω της εξαγοράς της Statoil Fuel & Retail ASA. Αυτή τη στιγμή, διαχειρίζεται ένα δίκτυο από τουλάχιστον 9.000 μίνι μάρκετ στη Β. Αμερική, με τα περισσότερα εκ των οποίων, να πωλούν και βενζίνη. Επιπλέον, έχει περίπου 2.700 σημεία πώλησης στην Ευρώπη.

Οι αντιδράσεις στη Γαλλία
«Με μια πρώτη ματιά, δεν τίθεμαι υπέρ αυτής της συναλλαγής. Η επισιτιστική κυριαρχία της Γαλλίας αποτελεί βασικό θέμα» δήλωσε σε συνέντευξή του στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο France 5 TV ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λε Μερ.

Η υπουργός Εργασίας της Γαλλίας συντάχθηκε με όσους αντιτίθενται στην εξαγορά της γαλλικής εταιρίας λιανικού εμπορίου Carrefour από την καναδέζικη εταιρία λειτουργίας σούπερ μάρκετ Alimentation Couche-Tard, οδηγώντας τις μετοχές της Carrefour σε πτώση 7% σήμερα.

Η Carrefour στην Ελλάδα
Η Carrefour είχε έντονη παρουσία στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια. Το τέλος εποχής για το σήμα «Carrefour» στην Ελλάδα ήρθε το 2017, καθώς όλες οι σχετικές επιγραφές που υπήρχαν στα καταστήματα του δικτύου της «Μαρινόπουλος» επιτρεπόταν να είναι ανηρτημένες, βάσει της συμφωνίας που έχει γίνει με τον γαλλικό όμιλο. Επειτα από 17 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά το σήμα του γαλλικού ομίλου, τελείωσε, ενώ ταυτόχρονα ο όμιλος Σκλαβενίτη απέκτησε το δίκτυο της «Μαρινόπουλος» .

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Carrefour είχε εισέλθει στην ελληνική αγορά το 2000 και είχε συστήσει κοινή εταιρεία με τον όμιλο Μαρινόπουλου. Το 2012 ο γαλλικός όμιλος αποχώρησε από την ελληνική αγορά, όμως το σήμα Carrefour παρέμεινε, καθώς η «Μαρινόπουλος» έγινε αποκλειστικός δικαιοδόχος της Carrefour στην Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια.

ieidiseis.gr