ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Το ελληνικό κρασί κερδίζει έδαφος στο εξωτερικό – Αύξηση έως και 30%

Μπορεί ένα ποτήρι καλό κρασί να ευφραίνει… καρδίαν και να δίνει δύναμη και θάρρος για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που φέρνουν οι καιροί, ωστόσο, οι πωλήσεις λιανικής στην Ελλάδα, τις τελευταίες δυο εβδομάδες του Μαρτίου (σ.σ. δηλαδή, από την εξάπλωση του κορονοϊού και μετέπειτα) καταγράφουν μια μείωση της τάξεως του 15%. Σύμφωνα με τις έγκυρες πηγές του ethnos.gr, σε αντίθεση με την ελληνική αγορά, στο εξωτερικό, και δη, στην Ευρώπη, το αντίστοιχο διάστημα, υπάρχει μια αύξηση μεταξύ 10% – 30%.

Χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία, η Σουηδία καταγράφουν αυτήν την αύξηση , παρά το γεγονός ότι το ελληνικό ποιοτικό κρασί έχει μικρή παρουσία στο λιανεμπόριο. Στις νότιες χώρες, το 50% της δουλειάς του κλάδου των Ελλήνων οινοποιών εστιάζεται στα εστιατόρια – την ‘κρύα’ αγορά όπως την ονομάζουν-, ενώ αντίστοιχα στις βόρειες χώρες το 80% απορροφάει η λιανική.

Ανενεργά προγράμματα στήριξης
Ανενεργά βρίσκονται τα τελευταία δυο χρόνια τα Εθνικά Προγράμματα Στήριξης Οίνου, με αποτέλεσμα, οι εξαγωγές, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου των Ελλήνων οινοποιών, προς τις αγορές στόχευσης να έχουν, ήδη, δείξει σημάδια κόπωσης. Οπως αναφέρουν Ελληνες οινοποιοί στο ethnos.gr οι προωθητικές δράσεις είναι απόλυτα σημαντικές, καθώς θέτουν τις βάσεις για πιο συνεπείς στρατηγικές επικοινωνίας από τον ιδιωτικό τομέα, ενώ παράλληλα, καθιερώνουν το ελληνικό κρασί ως brand στην παγκόσμια αγορά. «Είμαστε αισιόδοξοι, ότι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, θα ενεργοποιηθεί άμεσα και θα προκηρύξει νέα προγράμματα, έτσι ώστε, να μην χαθούν άλλα ευρωπαϊκά κονδύλια και να συνεχίσει η ανοδική πορεία του ελληνικού κρασιού στις διεθνείς αγορές» επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, στο ethnos.gr.

Να σημειώσουμε, ότι τα Εθνικά Προγράμματα Στήριξης Οίνου, τα οποία ορίζονται από τις αρχές της Κοινής Οργάνωσης της Αμπελοοινικής Αγοράς (ΚΟΑ), ‘έτρεχαν’ εδώ και έξι χρόνια. Πρόκειται για ειδικά ευρωπαϊκά προγράμματα που διεξάγονται υπό την αιγίδα κρατικών και ιδιωτικών πρωτοβουλιών με απώτερο σκοπό στην προαγωγή της εικόνας, της ταυτότητας και της προστιθέμενης αξίας του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό.

Πηγή: ethnos.gr