TECH GURU

Το twitter αφαιρεί τις λέξεις «αφέντης», «σκλάβος» και «μαύρη λίστα» από τον κώδικά του

Στον απόηχο του θανάτου του 45χρονου Αφοραμερικανού Τζορτζ Φλόιντ στις ΗΠΑ, το twitter αποφάσισε να αφαιρέσει τις λέξεις «αφέντης», «σκλάβος» και «μαύρη λίστα» από τον κώδικά του.

Δύο μηχανικοί της εταιρείας επιφορτίστηκαν να δημιουργήσουν μια πιο περιεκτική γλώσσα προγραμματισμού.

«Οι λέξεις έχουν σημασία. Έχουμε δεσμευτεί να υιοθετήσουμε μια γλώσσα χωρίς αποκλεισμούς στον κώδικα, τη διαμόρφωση, και την τεκμηρίωση», έγραψε ο επικεφαλής της ομάδας προγραμματιστών της εταιρείας σε ανάρτησή του την Πέμπτη, όπως μεταδίδει το CNNi.

Οι λέξεις «αφέντης» και «σκλάβος» αναφέρονται σε μια διαδικασία στον κώδικα που ελέγχει μια άλλη, ενώ η λέξη «μαύρη λίστα» περιγράφει μια λίστα στοιχείων που αποκλείονται αυτόματα, όπως απαγορευμένες διευθύνσεις IP.

Η λέξη «αφέντης» θα αντικατασταθεί από τη λέξη «ηγέτης» ή «πρωταρχικός», ο «σκλάβος» από τη λέξη «οπαδός» ή «αντίγραφο», ενώ η «μαύρη λίστα» θα γίνει «αρνητική λίστα».

Οι συζητήσεις σχετικά με τις γλώσσες προγραμματισμού έχουν ενισχυθεί τις τελευταίες εβδομάδες από το κίνημα «Black Lives Matter», το οποίο αναγκάζει τις εταιρείες να λαμβάνουν υπόψη τους τις διακρίσεις και τη μεταχείριση των μαύρων υπαλλήλων μετά το θάνατο του Φλόιντ.

Στον κατάλογο των λέξεων που θα αρχίσουν να αντικαθίστανται περιλαμβάνονται επίσης και άλλες λέξεις.

Παρόμοια βήματα κάνει και η μεγαλύτερη τράπεζα της Αμερικής JPMorgan Chase (JPM), που πρόκειται να αφαιρέσει επίσης τις παραπάνω λέξεις από το εσωτερικό υλικό και τον κώδικά της.

Παρέμβαση και για το θέμα της μάσκας

Παράλληλα, το twitter φαίνεται πως λαμβάνει θέση και για το ζήτημα της χρήσης μάσκας που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τις ΗΠΑ. Με μια αινιγματική ανάρτηση, η εταιρεία προανήγγειλε ότι θα προβεί σε μια καινοτομία στην πλατφόρμα της, εφόσον όλοι φορέσουν μάσκες.

«Μπορείτε να έχετε ένα κουμπί επεξεργασίας (των αναρτήσεών σας), εφόσον όλοι φορούν μάσκα», έγραψε η εταιρεία στον επίσημο λογαριασμό της στο twitter.

Ορισμένοι χρήστες εξέλαβαν την ανάρτηση ως χιουμοριστική, ενώ κάποιοι άλλοι ως πολιτική παρέμβαση. Η εν λόγω ανάρτηση εξαπλώθηκε ταχύτατα, αφού μοιράστηκε μισό εκατομμύριο φορές μέσα σε 12 ώρες και έλαβε περισσότερα από 2 εκατομμύρια «likes».

Παρά τον ενθουσιασμό των χρηστών που προκάλεσε η ανάρτηση, ωστόσο, το twitter φαίνεται ότι δεν σκέφτεται πραγματικά να προχωρήσει στην εν λόγω αλλαγή (το κουμπί επεξεργασίας).   

Πηγή: cnn.gr