ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Economist»: Η παράσταση «Πέρσες» του Αισχύλου στην Αρχαία Επίδαυρο σε καιρό πανδημίας

«Μία ελληνική τραγωδία διώχνει την πανούκλα» είναι ο τίτλος του περιοδικού Economist, το οποίο σε άρθρο του αναφέρεται στην εποχή της πανδημίας που επέβαλε το δικό της πρωτόκολλο στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

«Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι παρακολουθώντας μια θεατρική παράσταση το κοινό θα μπορούσε να γιατρευτεί. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, είναι το κοινό, και όχι οι ηθοποιοί, που φορούν μάσκα, στο τεράστιο αμφιθέατρο της Επιδαύρου, 12.000 θέσεων που χτίστηκε τον τέταρτο αιώνα π.Χ., , το πιο καλοδιατηρημένο σε όλη την Ελλάδα. Βρίσκεται σε μια καταπράσινη κοιλάδα στη νότια Πελοπόννησο και οι αρχιτεκτονικές διαστάσεις της είναι τόσο ακριβείς που ένας θεατής που κάθεται στο ψηλότερο σημείο του θεάτρου μπορεί να ακούσει καθαρά το χτύπημα ενός πλαστικού μπουκαλιού 34 σειρές πιο κάτω» αναφέρεται στο άρθρο.

economist_perses

Και συνεχίζει, σε άλλα σημεία του: «Πέρα από τα πεύκα πίσω από την ορχήστρα βρίσκονται τα ερείπια ναών, λουτρών και αιθουσών δεξιώσεων που κάποτε αποτελούσαν το ιερό του Ασκληπιού, του θεού της Ιατρικής».

«Κατά την ελληνιστική περίοδο, οι άρρωστοι συγκεντρώνονταν εδώ από ολόκληρο τον αρχαίο κόσμο για ολιστικές θεραπείες – συμπεριλαμβανομένης της ψυχαγωγίας του δράματος -με την ελπίδα ότι ο θεός θα τους θεραπεύσει από τις παθήσεις τους».

«Την Παρασκευή 24 Ιουλίου, 4.500 Έλληνες – με υφασμάτινες μάσκες και όχι βαμμένες με τραγικές φιγούρες- συγκεντρώθηκαν στην Επίδαυρο για μια πολύ αναγκαία ένεση δράματος ύστερα από μήνες lockdown. Ήρθαν για την πρεμιέρα του θεατρικού φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, του πιο διάσημου πολιτιστικού γεγονότος της χώρας και της πρώτης μεγάλης παραγωγής που διοργανώθηκε στη χώρα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού».

«Ενώ τα θέατρα παραμένουν κλειστά σε όλη την Ευρώπη, η Ελλάδα έχει διασώσει μέρος της θερινής σεζόν χάρη στην αφθονία υπαίθριων θεάτρων σε ιστορικούς χώρους. Οι ταξιθέτριες κατευθύνουν το κοινό στις θέσεις τους στις αρχαίες πέτρες του αμφιθέατρου, φέτος τα μαξιλάρια είναι μακριά το ένα από το άλλο, έχουν απόσταση μεταξύ τους για να εξασφαλιστούν τα μέτρα κοινωνικής απόστασης. Οι φίλοι χαιρετούν ο ένας τον άλλο, πολεμώντας την επιθυμία να αγκαλιαστούν», γράφει επίμαχο δημοσίευμα.